Fürkész Holding | Asszertivitás tréning

Asszertív kommunikációs tréning

A szervezeten belül és ügyfeleinkkel is általában a személyes megbeszélés a legjellemzőbb és egyben a legtöbb fejtörést okozó kommunikációs forma. Egy levelet megírni egyszerűbb, mint mondjuk egy dühös ügyfél vagy tomboló kollégával szemben állva, vagy akár telefonon kezelni a helyzetet. Hiszen ha munkahelyi beszélgetéseink nem megfelelő hangulattal társulnak, úgy a viszony romlik, ami hosszútávon bizony rányomja a bélyegét az egyéni és vállalati eredményekre is. Gondoljunk csak az otthoni vitákra - irigylem a könnyen felejtő embereket.

Az egész szervezet megítélése sok esetben egyetlen kapcsolattartó viselkedésén múlik. Legyen az illető vezető vagy beosztott. Az ügyfél-elégedettség csökken, aminek bizony szintén közvetlen hatása van az eredményességre. Tehát nem mindegy, hogyan kommunikálunk munkatársainkkal, beosztottainkkal, vezetőinkkel, és leginkább ügyfeleinkkel.

Az asszertivitás olyan stílus, aminek használatával figyelembe vesszük a partner céljait, elképzeléseit, türelemmel lehetőséget biztosítunk ellenvetéseinek meghallgatására. Ki ne szeretné, ha figyelnek rá, számítanak a véleményére? A kommunikáció hatékonnyá és hitelessé válik, a két fél között partneri és nyer-nyer viszony alakul ki. Mindez tehát tanulható - és minél többen élünk ezzel az eszközzel, környezetünk annál kiegyensúlyozottabb lesz.


A program végére a résztvevők megismerik

-a kommunikáció megértéséhez szükséges alapfogalmakat,

-az asszertivitás alapmodelljét és az én-állapotok alapvető jellemzőit,

-önmaguk elfogadtatásának és mások elfogadásának fontosságát és módszerét,

-a kommunikáció során felhasználható és jól alkalmazható modelleket és üzeneteket,

-az asszertív megnyilvánulások fajtáit,

-a továbbfejlődés irányait saját kommunikációs készségüket tekintve.


A program végére a résztvevők képesek lesznek

-használni azokat a kommunikációs készségeket, melyekkel jó „adókká”, jó „vevőkké” és jó „kérdezővé” válhatnak,

-alkalmazni a véleménynyilvánítás, dicséret, valamint kritika adásának asszertív formáit,

-ellenvetések, visszajelzések fogadására és feldolgozására,

-felhasználni az önérvényesítő kommunikáció módszerét munkájuk során,

-szükségleteik és elvárásaik világos, egyértelmű, asszertív megfogalmazására,

-partneri viszony kialakítására kommunikációjuk során.



Kérje részletes tájékoztatónkat!